Jom sAMa2

Mekasih Jalan2 Kat Sini

22 March 2011

AKU BENCI ROKOK


ekceli ni first time join segmen Ben Ashaari..sblom2 ni b'minat nk join tp xde idea tp segmen minggu ni cm mnarik minat CK aje..jom bca!!!!

R.O.K.O.K!!!!
org y x m'rokok ofkos la xsuke org y isap rokok tp bila tnya perokok tegar pasti lain jwpannye kn2..kehidupan CK pun penuh dikelilingi org y isap rokok..arwah papa,abg2,sepupu lelaki,kwn2 lelaki n sedara2 lelaki y lain..kalo CK tnya knp suke isap rokok??pasti diorg akan jwb nk wat ilang loya mkn nasi..ish2..tu bkn nk wat ilang loya tp nk wat ilang nyawa..hahaha..

buktinye,bila CK duk dkt or asap rokok smpai kt idung jambu CK ni,pasti CK akan rsa sesak nafas..cuma CK t'fikir,org y isap rokok tu xsesak nafas ke??kite y bau aje ni pun rsa cam nk mati bau asap rokok ni lak diorg siap blh wat kuar asap tu ikut idong lg..huhuhu..

skrg ni,kalo CK npk ada org isap rokok kt kedai mkn ke kt mne2,CK akn cr kedai mkn lain ataupun duk jauh2 dr diorg..bila kite sedut asap tu,sama la cam kite isap rokok gak..kesan dia sama cam org isap rokok..ish CK xnk la mati cepat..wat rugi je idup ni kalo mati sbb rokok..hihihi..

P.E.S.A.N.A.N!!!
susah nk nasihat perokok tegar ni coz kite ckp la apa2 pun,diorg tetap akan isap jugak..goment dh buat gmbr y ngeri kt kotak rokok tu tp cam xde efek pun utk perokok ni..huhuhu..cuma y CK nk pesan kalo nk isap rokok tu,isap la tp b'pada2 ler ye..

*ni petua arwah papa CK selalu buat
arwah papa CK pun blh dikategorikan perokok tegar tp apa y dia selalu buat lps isap rokok
1)          dia byk mkn buah2 t'utama buah nenas..katanye buat nenas tu blh tawarkan toksid rokok tu..xtau la ye ke x..
2)         jgn telan asap rokok tu..br la asap rokok tu xsmpai ke paru2 kite..ni pun CK xtau btl ke x..hihihi

kalo blh,xyah la isap rokok..duit korg pun jimat..blh simpan..

P.E.N.D.A.P.A.T!!!!!
CK mmg TAK SUKE org y isap rokok!!!!!!!!!!benci sgt2..npk sgt dia xsyg diri dia sndiri apatah lg nk syg kite..especially lelaki..

-SyaZiah2105-

11 comments:

c-tea said...

betul-betul..setuju sangat...yang paling penting..merokok membakar wang ringgit...adeh..

jom baca kisah sedih si perokok tegar..di sini...sensasi dari blog ct..

http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/03/aku-cukup-benci-dengan-rokok.html

halila Ibrahim said...

saya dah baca n folow sekali..

susah nak tegur org yg merokok..

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Kalau nak nasihat cara kejam, masa perokok tu terlantar sakit sebab rokok, bagi berkotak2 suruh hisap lagi.. Hehehe..

noraauliyya said...

sggh dari segmen abg ben..

sng jew nak bhntikan org yg hisap rokok ni. suh pihak p0lis rmps sume rok0k. then haramkn pnjualan rok0k d malaysia.=)

nick_riena said...

singgah bace dari segmen abg ben..

Lulu caldina said...

Huh! Say NO to ROKOK..
Belia benci dadah..

Rozita said...

Singgah dr blog ben

Tips Nak Berhenti Merokok

Nor'aen said...

ROKOK memg xda faedah,,fkir2kanlah...
jom jenguk saya

www.noraenjalil1309.blogspot.com
dh follow awak..

Cik Sue said...

datang tinjau pendapat korang pasal rokok...katakan TAK NAK pada ROKOK!!!

salam perkenalan.. =D

perpatih_kenyalang said...

singgah dr blog abg ben... nak tau apa yg sy tulis pasal rokok? singgah la kat blog sya... http://perpatihkenyalang.blogspot.com/

budingyun said...

saya benci perokok saja :)