Jom sAMa2

Mekasih Jalan2 Kat Sini

09 January 2012

Ketika Aku Jatuh Hati

Kenapa dia ya Allah.. Kenapa perasaan ini untuk dia. Sedangkan dirinya?? Dimana dia tatkala saya memerlukan dirinya. Tahukah dia sekarang saya kurang sihat? Tahukah dia saya rindukan nasihat-nasihat dia, gurauan dia, dan pertanyaan2 dari dia..

Kini, "Awak dah makan, awak sihat hari ni, hari ni tak jadi babysitter ke" semua soalan ni, dah bertukar tuan. Kalau dulu, soalan2 tu dia yang selalu tanya. Setiap SMS yang masuk, saya pasti itu dia dan bertanyakan saya itu ini. Tapi kini, semua itu cuma kenangan, dan orang lain yang ditunggu, orang lain yang menjelma. Ya Allah Ya Rahman, seandainya ini ujian yang maha hebat buat diriku, aku mencuba sedaya upaya ku untuk melaluinya dengan penuh keredhaan.

Sekarang antara awak dan saya tinggal kenangan. Tapi, dalam kotak kecil hati saya, tetap segar tiap butir bicara yang awak sampaikan pada saya. Tentang kita, bakal ahli keluarga kita yang akan kita bina, bakal rumah kita, saya bakal jadi surirumah sepenuh masa dan awak bekerja, segala-galanya tentang kita. Walhal kita cuma merancang, dan segala-galanya telah ditetapkan dalam luh mafuz.

Awak kata awak ingat saya, tiap saat awak ingat saya, tapi kenapa awak mendiamkan diri dari saya. Seperti awak ingin jauhkan diri dari saya. Bila saya tanya kalau awak nak saya jauhkan diri, awak masih ingin saya jadi sahabat awak. Kelihatan I'm so stupid ok. Saya penat dengan permainan awak. Sekejap awak muncul, sekejap awak tenggelam. Dimana awak bila saya perlukan awak. Awak pentingkan diri sendiri. You are really selfish.

Semoga diriku masih kuat untuk menempuh dugaan dan cabaranMu yang lain ya Allah..



-SyaZiah2105-
1.13pm

No comments: