Jom sAMa2

Mekasih Jalan2 Kat Sini

14 May 2012

Darah manis La Katakan...

Assalamualaikum & selamat ptg..

tgh watper semua??byk lg ke keje y nk kena siapkan??kalo byk, sma la cam ck..dkt2 nk due date ni makin byk lak keje2 y singgah..utk korang y xbyk keje tu,pe kata bantu ck..bntu cmner??tlg reply msg2 y ada kt inbox fanpage ck..byk sgt p'tanyaan y xsempat ck nk jwb..hihihi..

b'balik kpd kisah ck..suasana pg td y sgt2 nyaman telah dirosakkan oleh seekor tebuan..adeh!!!!dia gigit jr telunjuk ck y mulus ni..nasib baik bkn jari manis (lau x xmuat la cincin tu..hahaha)..ck xtau pun ada tebuan kat kerusi tu..msa tarik kusi tu kena gigit..

fuhhhh!!!menyengat gak bila kena..sakit m'cucuk2..gosok2 sikit,xilng gak sakit tu..rendam lam air sejuk jap..tahan la sakitnye sbb duk lam air..bila wat kuar dr dlm air, rsa b'denyut2 n rsa panas je jari ck ni..tahan je la..so siap2 p keje..belek punya belek jari ni, makin bengkak lak..

time ni la tebuan nk gigit ck lak..apa org kata, darah manis mmg cmtu kn..msa Lisa nk kawen ngn Yusri hr tu un lisa kena sengat tebuan gak kn..hahaha..DARAH MANIS LA SGT..kahkahkah

adeh!!!!call mek kat kg tanya dia kut2 ada petua nk ilangkn bengkak tu..setelah diberi sedikit gmbran bgaimana rupa haiwan, mek ckp tu tebuan lilin..xkisah la tebuan lilin ke, tebuan pelita ke, ank mek ni nk petua nk ilangkan bengkak dan rsa kebas ni..kang xpsal2 kena potong..uishhh xmo...

"alaaaa xsusah.."jwb mek ck..

"ye la cmner??" ck bls kata2nye..

"pegi klinik..suh dia cucuk sejarum" selamber je mek ck jwb..

pergghhhhhh!!!!!!

"ore ingt mls nk p klinik.." jwb ck lg..

"pegi jugak..kang kena potong lak..cpt pegi..xyah tunggu blk keje.."

"hohoho..iye la..iye la.."

itu lah antara komunikasi anatara kami..hahaha..dlm kul12 td ck p klinik panel..bgtau sedikit situasi sebenar..nasib baik xde sengat y t'tinggal sbb bukan tebuan y kaler itam kuning tu y gigit ck..so selamat la..bengkak tu cuma sementara je..

doktor ckp nk cucuk sejarum kat bahu..ck mula t'fikir kenapa nk cucuk kat bahu sedangkan y sakit kat jari..cam xlogik je kan..hahaha..dh2 korang pun jgn la ikut sgt otak blurr ck ni..kihkih..

so doktor bg la 3 jenis ubat..1 ubat tahan sakit, 1 ubat alahan (ck xde alahan la doktor) n 1 lg ubat sapu kat jari agar cepat surut bengkaknye..doktor offer MC tp ck ckp xpayah la..wat keje tgn kanan bkn tgn kiri..lgpun esok n lusa ck cuti..so cukup la..pe2 pun mekhaseh doktor..

hope cpt la surut bengkak ni..nk belokkan jari pun susah..ni pun rsa kekok je guna jari tgh nk taip semua2 ni..bila guna jari telunjuk rsa kebas n xkuat nk tekan keyboard ni..dah..dah..dah..dah abis dah..p sambung keje..hihihi

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

-SyaZiah2105-
3.20pm

2 comments:

diera_nadiera ulalaaa~ said...

hahaha lawak lah mak ck :) comel je lawak die.
pas nih kalau nak tarik ke sorong kerusi ke, tgk dulu ye?
jangan terus tarik atau sorong je.. :)
hikhikhik mujur ade doktor.
kalau diera,doktor tak bagi mc pon diera dah mintak dlul..ngeee.
baik ck tolak mc. :)

Cahaya Khaseh said...

hihihi..ck pun rasa nk gelak bila jwpan tu kuar dr mulut mek ck..hahaha..ada ke patut..kite ni dh lam makin risau ngn jari tgn bengkak..blh lak dia bg jwpn cmtu..kihkih