Jom sAMa2

Mekasih Jalan2 Kat Sini

01 April 2012

7 Hari Mencintai Ku

Assalamualaikum & selamat ptg..

dh dkt kul5 kn??pasti rmai y tgh lepak2 dpn pc bukak fesbuk, blog, twitter n sewaktu dgn nye..apa??bkn??xyah nk tipu la..kihkihkih..ck pun sma..tu y gatal tgn nk update walaupun idea mengarang dh lenyap dr kotak fikiran ni sbb t'lalu byk nombor2 y dh memenuhi ruang rongga seluruh otak ini..

FYI, ck skrg tgk abiskn masa dgn baca novel..dh byk novel y lom disentuh oleh ck..malah ada y lom bukak plastik pun lg..utk msa skrg, ck tgh bca novel '7 Hari Mencintai Ku'..cmner rupa dia??meh scroll tetikus anda..

*
*
*
*
*
*
*
*

ini la rupa novelnye..korang percaya x tebal novel ni sebyk 1050m/s..dh sma tebal ngn kamus dh..pe2 pun ck masih sbr m'bacanye..awl2 mmg xbrpa best sbb tu lmbt ckit ck bca..tp bila dh hampir p'tengahan ni, wah!!!!!makin best la jln citer dia..

ck ada 2 bijik novel ni..1 lg nk pulangkn semula kat TUAN dia y dh tlg ck belikn novel ni sbb ck lom byr lg duit dia..so last week p beli sndiri novel y sma walaupun ia dh mhl harganye ck tetap kna beli gak..

jom review novel '7 Hari Mencintai Ku'

"Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan ? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri ! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya ! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawa cermin ke suluh muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati ! So ... apa kata kau berambus sekarang ! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau ! "

Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.

Berbagai kata nista dan makian yang di lemparkan pada lelaki ini. Bungkam Khuzairi mendengarnya, namun demi satu amanah Khuzairi terpaksa menelannya, demi satu amanah Khuzairi hanya mampu bersabar.

Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?

Mia Adriana bagaikan lupa, hidup ini ibarat putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma
nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.



p/s:kalo xtau tajuk novel ni, jgn pndai2 ubah tajuk novel ye.."7 Hari Ku Mencintai MU"(dpt tajuk ni sesorg by sms-siap bg ayat y suh jeles lg..kihkihkih-ketawa sopan..)

-SyaZiah2105-
4.55pm

2 comments:

Norzie hany said...

Saya pun minat novel....ramai ckp novel ni best.Nak beli nanti.

Cahaya Khaseh said...

Mmg best dear..awal2 bab mmg xmenarik tp bila aje smpai ptghan mmg bca pun xngantuk la..xsia2 kalo ada novel ni sbg koleksi..