Jom sAMa2

Mekasih Jalan2 Kat Sini

08 February 2012

Vanila Coklat

Assalamulaikum & Selamat tghr..

ada y masih belom abis b'angan2 sal citer VANILA COKLAT smlm??best kn??so sweet sgt2 diorg..tiap2 minggu ck lyn citer ni..sma mcm citer NORA ELINA..xpernah n kalo blh xnk miss 1 episod pun..a'aaaa jgn wat muka t'kejut cmtu..ck tau apa y korang nk ckp, kat TONTON pun blh tgk kn???

btl ckp korang tu tp kalo tgk kat TONTON xde feel..ye la tgk pat keje, xbest..mne nk wat keje..mne nk tgk citer..xleh nk concentrate oke..pe2 pun sepjg episod2 y ck tgk, y mlm td mmg perghhhhhh la..kalo korang ckp diorg mmh 'sweet', bg ck diorg lg sweet dr sweet..hah???apa y ck merepek tu..hahaha..

xsbr tunggu episod y akn dtg next week..so sape2 y ada plan nk ajak ck kuar mlm selasa, sorry oke..permintaan anda di tolak semata2 utk citer ni..hahaha..

jom review sikit sal citer VANILA COKLAT ni..



"Kisah bermula mengenai seorang pelajar perempuan bernama Zara 19 tahun (lakonan Izara Aishah) dan pelajar lelaki Aamir 20 tahun (lakonan Aiaman Mentor) yang belajar di sebuah kolej yang sama..malangnya mereka berdua ni saling benci membenci dan sudah ada kekasih masing2..

Aamir selalu mengusik Zara kerana Zara seorang pelajar cemerlang di kolej.  Zara, membenci Aamir kerana baginya Aamir seorg kaki perempuan.

Liana, rakan sekelas Zara yang gedik dan mengada2 m'anggap kononnye Aamir adalah hak miliknya..  Liana (Nabila Daly) sentiasa berkepit dengan Aamir supaya semua orang melihat mereka benar2 bercinta.  Berbeza dgn Zara, Liasa seorg wanita y lemah lembut namun semua itu dibuat-buat kerana sememangnya b'cita2 ingin b'kahwin dgn anak org kaya.  Zara m'punyai kekasih hati iaitu Kamal, y dikenalinya sejak sekolah menengah lagi..

Ibu bapa Zara. Dr Ungku Musa dan isteri tidak menyukai Kamal..  begitu juga ibu bapa Aamir, Datuk Ahmad dan Datin Dalila yang kurang menggemari sikap Liana kerana tidak m'hormati orang tua.  Suatu hari, Dr Ungku Musa dan Datuk Ahmad merancang utk m'yatukan anak mereka..

seperti b'bezanya Vanila dan Coklat, begitulah sukarnya utk m'yatukan Zara dan Aamir.  pelbagai usaha dilakukan oleh ibu bapa mereka agar mereka b'setuju utk b'kahwin sehingga Datuk Ahmad t'paksa b'pura2 diserang sakit jantung dan permintaan t'akhirnya ialah ingin melihat Zara dan Aamir disatukan.  Akhirnya Aamir dan Zara b'setuju..

Walaupun telah b'kahwin, Zara dan Aamir tetap hidup b'asingan.  Zara telah m'beri syarat y harus dipatuhi oleh Aamir.  M'yedari situasi ini, Datuk Ungku Musa dan Datuk Ahmad merancang sebuah p'cutian bulan madu untuk Zara dan Aamir.  Mereka b'dua tidak m'bantah namun pelbagai alasan diberikan untuk tidak b'bulan madu di luar negara dan hanya memilih Cameron Highlands sbg destinasi pertama mereka.  Masih tiada kemesraan di antara mereka.

zara dan Aamir menerukan pengajian mereka seperti biasa.  Kamal (Iqram Dinzly) pula tiap2 hari m'hasut Zara jika dia mash b'sama Aamir, dia tidak akan bahagia kerana perangai Aamir y teruk.  suatu hari, satu pergaduhan besar b'laku di antara Zara dgn Aamir sehingga Aamir meninggalkan Zara keseorgan di tepi jalan ketika hujan.  Zara m'halau aamir keluar dr rumah krn dia t'pedaya dgn kata2 kamal.  Apabila Zara m'buka pintu, dia melihat Aamir telah pun pengsan.  Sebenarnya aamir tidak makan satu hari krn dia b'janji utk mkn b'sama Zara. (ni episod smlm hihihi..)

Dari saat itu, Zara dihantui rasa serba salah dan mula menunjukkan naluri seorg isteri.  dia mula m'yedari perkahwinan bukanlah perkara main2.  tiba cuti semesta, Zara dan Aamir pergi ke Cameron Highlands utk meluangkan msa b'sama.  Masing2 malu apabila salah sorg cuba b'sikap romantik dan manja.  Aamir m'akui dia telah jatuh cinta pada Zara sejak dari hari mereka dinikahkan.  Buat pertama kali mereka tidur seperti
pasangan suami isteri y lain..

Zara dan Aamir tidak sabar ingin pulang ke Kuala Lumpur utk m'beritau keluarga mereka bahawa mereka ingin meneruskan perkahwinan ini.  Sebuag majlis diatur oleh ibu bapa Zara dan Aamir untuk meraikan berita gembira ini.  kamal dan Liana turut dijrmput utk hadir ke majlis tersbut.  mereka berdua telah merancang sesuatu utk memisakan Zara dan Aamir.

Pada hari majlis tersebut dijadualkan b'langsung, pelan jahat Kamal dan Liana utk mengenakan Aamir berjaya.  Dr. Ungku Musa mengamuk.  dia menyangka Aamir membuat onar dgn Liana dan terus memukul Aamir.  Datuk Ahmad cuba menenangkan Dr Ungku Musa drpd terus membelasah anaknya kerna menurutnya, kita tidak tau perkara sebenar y t'jadi antara Liana dan Aamir.  Dr Ungki Musa menarik tangan Zara dan memutuskan hubungan antara Aamir dan Zara.

Sejak kejadian tersebut, hubungan Dr Ungku Musa dan Datuk Ahmad renggang.  bagi Zara, dia mempercayai suaminya kerana dia mengenali perangai Liana.  Bagaimana Zara dan Aamir ingin memulihkan hubungan keluarga mereka? Apakah rancangan seterusnya Dr Ungku Musa dan Datuk Ahmad selepas masing2 b'musuh? Apa pula strategi Kamal dan Liana utk memenangi hati keluarga kekasih mereka?"

Saksikan barisan pelakon, Izara Aishah, Aiman Hakaim Ridza (Mentor 5), Iqram Dinzly, Nabila Daly, Arash Mohd, Emma Akma, Zuhairi, Liza Abdullah di dalam VANILA COKLAT.

sumber : budiey.com

p/s:t'ingin sgt nk smpai kat Cameron Highlands tp smpai skrg hajat tu lom smpai..ada sape2 sudi nk bwk ck x??

-Syaziah2105-
2.27pm

No comments: